Bij juf Iris
Praktijk voor ondersteuning van kinderen met leerproblemen en/of leerachterstanden.

Aanbod

Rekenen:

Wanneer uw kind problemen heeft met rekenen en de oorzaak nog onduidelijk is, kan ik eerst een rekenonderzoek afnemen. Bij het doen van een rekenonderzoek zal ik twee keer 30 minuten met uw kind aan de slag gaan. De gegevens die hieruit voortkomen koppel ik op een later moment aan u terug. 

Bij het rekenen kunnen zich veel verschillende problemen voordoen. Veel kinderen hebben bijvoorbeeld moeite met het automatiseren.Bij het automatiseren is het de bedoeling dat kinderen het antwoord op een som vrijwel direct weten. Het gaat dan bijvoorbeeld om plus- en minsommen t/m 20 en de tafel- en deelsommen. Wanneer er op school met steeds grotere getallen wordt gerekend is het belangrijk dat kinderen deze sommen hebben geautomatiseerd om goed mee te kunnen blijven komen. Dit is een onderdeel wat ook in het rekenonderzoek naar voren kan komen.

Lezen:

Goed kunnen lezen is van groot belang. Na groep 3 hebben kinderen het lezen ook steeds meer nodig voor de andere vakken. Wanneer er problemen worden ervaren met het lezen is het van belang om hier tijdig mee aan de slag te gaan. Ook hierbij kan ik uw kind ondersteunen. Daarbij is het ook belangrijk dat het lezen leuk is. Want als iets leuk is, zul je het ook vaker doen. 

Spelling:

Voor sommige kinderen is het goed spellen van woorden een hele kunst. Het goed luisteren naar het woord, het woord in klanken/klankgroepen verdelen en het leren van de spellingsregels kunnen daarbij helpend zijn. Sommige kinderen hebben naast de aangeboden lessen op school nog wat extra ondersteuning nodig. 

Hoogbegaafdheid:

Kinderen die hoogbegaafd zijn voelen zich vaak niet begrepen. Ze kunnen sommige dingen heel makkelijk oppikken maar kunnen ook grote moeite hebben om iets te doen wanneer ze er bijvoorbeeld het nut niet van inzien. Op school kan het gebeuren dat deze kinderen niet laten zien wat ze eigenlijk kunnen. Ze kunnen dan gaan onderpresteren. Het is dan van belang om samen met het kind te kijken naar waar aan gewerkt kan worden. Om er zo voor te zorgen dat dit kind zich op zijn/haar eigen niveau verder kan gaan ontwikkelen.



Heeft u een vraag die niet bij bovenstaande gebieden past. Dan kunt u altijd contact opnemen en zal ik kijken wat ik voor u kan betekenen.

 
 
 
 
E-mailen
Bellen